Stiftelsemedel att söka för olika ändamål

Bor du i församlingen och har svårt att få ekonomin att gå ihop?

Om du är skriven i Adolf Fredriks församling så finns det pengar att söka för olika ändamål t.ex. hjälp för att kunna betala tandvård, glasögon med mera.

Det finns även pengar att söka specifikt för dig som inte har råd att unna dig lite guldkant i tillvaron.  ’’Julgåvan’’ och ''sommarpengen'' kan sökas av dig som bor i församlingen och som har en ansträngd ekonomiskt situation.

Stiftelsen Adolf Fredriks barnhem delar ut stipendier/ekomomiskt bidrag för att stödja barn till exempel med utbildning i form av lägerkostnader och annat som främjar en meningsfull fritid. Är du skriven i Adolf Fredriks församling eller har barn som går i skolan här? Räknas familjen av Skattemyndigheten som behövande?
I så fall har du möjlighet att söka bidrag till dina barn från Stiftelsen Adolf Fredriks Barnhem.
länk direkt till ansökan

Kontakta vår diakon Lotta Lundberg nedan om du är intresserad av att söka något av ovanstående.