Foto: Erik Ringheim

Samlar in pengar med svensk klassiker

Erik Ringheim är präst, småbarnspappa och vardagsmotionär som tidigare har sprungit lite längre lopp och samlat in pengar till Act Svenska kyrkan.

I år fyller Erik Ringheim 40 år och som han själv uttrycker det, "för att mota fyrtioårskrisen i grind", så kommer han att genomföra en svensk klassiker för att samla in pengar till Act Svenska kyrkan."

Söndagen den 5/3 genomförde Erik den första etappen i "klassikern" i form av Vasaloppet. En fantastisk prestation för ett lika fantastiskt engagemang.

Detta är ett jätteroligt initiativ och något vi gärna uppmärksammar. Erik hälsar att det vore fantastiskt om olika församlingar och människor vill sponsra olika kilometrar längs vägen.

Den 16/6 är det dags för nästa lopp, Vätternrunt. Du kommer att kunna följa Erik i Act Svenska kyrkans sociala medier inför det. Under tiden kan du bli inspirerad av tidigare publicerade inlägg, här, här och här