Missa inte detta på Göra skillnad

Nu är det snart dags för Göra skillnad i Uppsala. Den 1–2 oktober träffas vi på Uppsala Konsert & Kongress för att inspireras och njuta av ett fullspäckat program.

Till Göra skillnad kommer flera spännande gäster med hoppfulla berättelser från vårt världsvida sammanhang. Francesca de Gasparis från Sydafrika, Omar Haramy från Jerusalem, Ärkebiskop Antje Jackelén, Act Svenska kyrkans chef Erik Lysén med flera medverkar och berättar om hur vi tillsammans bidrar till förändring och gör skillnad.

Under helgen kommer även ”Årets Changemaker i Sverige” att utses. Pristagaren eller pristagarna kommer dessutom berätta mer om hur de gör skillnad för människor som lever i utsatthet.

En kollagebild med fyra personer där alla ler och tittar in i kameran.
Ett urval av gäster som medverkar på Göra skillnad 2022. Från vänster: Erik Lysén, Francesca de Gasparis, Omar Haramy samt Ärkebiskop Antje Jackelén. Foto: Kollage: Ikon/Privat

Inspirerande seminarier

Årets Göra skillnad innehåller bland annat seminarier där vi får ta del av det fantastiska arbete som görs runt om i Sverige för att öka engagemang och insamling i församlingar, pastorat och stift. Dessa seminarier kommer att vara tillfällen att inspireras och lära oss av varandra. Målet för helgen är att alla ska få med sig något nytt och inspirerande hem till sin församling, och att vi har trevligt förstås!

Som besökare kommer du ha möjlighet att mingla i ett antal montrar och träffa sakkunniga för Act Svenska kyrkans olika fokusområden. Givetvis blir det även festlig middag, gudstjänst och musik, så glöm inte sångrösten eller smilgroparna hemma.

Mer information om Göra skillnad 2022

Personer som kramas

Göra skillnad 2024

Helgen 12–13 oktober fyller vi Uppsala Konsert & Kongress med härliga möten, inspirerande samtal och hoppfulla berättelser från vårt världsvida sammanhang. Varmt välkommen att vara med!

En ljusmanifestation

Årets Changemaker i Sverige

Att vara en changemaker är att bidra till förändring! I Act Svenska kyrkans nätverk finns många changemakers, både runt om i världen och i Sverige. På den här sidan kan du nominera changemakers från ditt sammanhang!