Åtta ungdommar ler mot kameran och hoppar.
Foto: Magdalena Vogt

Över 60 miljoner till Världens Barn

Ett stort tack till alla er som trots ett utmanade år visat engagemang för Världens Barn! Hittills har fantastiska 60,7 miljoner kronor kommit in! Gåvor som behövs mer än någonsin för att säkra barns rätt till hälsa, skola och trygghet.

Engagemanget har varit fantastiskt runt om i landet. Många församlingar har deltagit och på kreativa och coronaanpassade sätt ordnat skördefester, lotterier, brödförsäljning, körframträdanden, jordenruntlopp och mycket annat.

På världens Barns webbplats kan ni läsa pressmeddelande om insamlingsresultatet samt se resultatet fördelat på respektive kommun.

Act Svenska kyrkan är en av 12 biståndsorganisationer som är med i insamlingen till Världens Barn. Vårt profilprojekt för Världens Barn 2020 är utbildningssatsningar i Rakhine i Myanmar, där coronapandemin inneburit extra stora utmaningar.