Kollage av flera bilder visar exempel på engagemang

Stort engagemang för Fasteaktionen

Just nu pågår Act Svenska kyrkans fasteaktion Under samma himmel. Kreativiteten flödar runt om i landet för att hitta nya sätt att bidra till insamlingen. Det är fantastiskt att följa allt engagemang och påhittiga aktiviteter.

Ljusförsäljning, brödbakning, våffelförsäljning och stickning är bara några exempel på de fina och kreativa aktiviteterna som anordnas runt om i Sverige. När mycket kan kännas mörkt är det upplyftande att se att det också finns så mycket kärlek och värme.

Insamlingen för Act Svenska kyrkans fasteaktion pågår fram till och med palmsöndagen den 2 april. Det är tack vare alla som engagerar sig för allas rätt till ett värdigt liv som vårt arbete är möjligt. Tillsammans gör vi verkligen skillnad!

Under #ActSvenskakyrkan och #Fasteaktionen går det att följa engagemanget runt om i landet. Nedan är ett axplock av vad som har delats i sociala medier.