Foto: Albin Hillert/Ikon

Påsk i Tynnereds församling

Skärtorsdagsmässor, temagudstjänst, påsknattsmässa och påskdagsmässa. Välkommen att fira påsk i Tynnereds församling!

Detta år följer vi passionshistorien så som evangelisten Matteus berättar den. Vi låter ord från Matteus och av Anders Frostensson hjälpa oss att upptäcka mer av påskens evangelium. Matteus citerar profeten Jesaja: ”Jungfrun skall bli havande och föda en son och man skall ge honom namnet Immanuel (det betyder: Gud med oss)”, Matt. 1:23. Orden ur Anders Frostenssons psalm Gud är en av oss vid detta bord (Sv.Ps. 396) följer oss hela påsken.

”Här är rymlig plats. Här är Guds bord”

Skärtorsdagsmässa 28/3

18.30 Grevegårdens kyrka

Präst: Brita Rudberg Österberg, Stina Tysk
Musiker: Marianne Lundmark

Skärtorsdagsmässa 28/3

18.30 Tynnereds kyrka

Ungdomarna och konfirmanderna medverkar.
Präst: Ida Mattsson
Musiker: Lotten Zimmergren

”Inga avstånd mer, ej främlingskap”

Temagudstjänst på Långfredagen 29/3

11.00 Tynnereds kyrka

Präst: Per Eriksson
Stråkmusik: BELL-kvartetten bestående av Erik Drougge fiol, Lars Broman fiol, bas, Brita Linemark viola och Lotten Zimmergren cello.

”Närhet, ljus och ingen utanför”

Påsknattsmässa i Taizéanda 30/3

23.30 Tynnereds kyrka

Påskens drama gestaltas av ungdomarna. Elianos Kass Elias och Alexander Rydberg, sång.
Präster: Per Eriksson och Ida Mattsson
Musiker: Adam Edvardsson

Påskdagsmässa med söndagsskola 31/3

11.00 Tynnereds kyrka

Projektkören och barnkören sjunger
Präster: Brita Rudberg Österberg, Stina Tysk
Musiker: Lotten Zimmegren

Tynnereds församling

Välkommen till församlingen som vill synliggöra Guds närvaro i en anda av gästfrihet, delaktighet, mångfald och helighet. I församlingen finns Grevegården och Tynnereds kyrka, och dessutom två förskolor.

Fira påsk i kyrkan!

Vi firar segern över döden och kärlekens vinst. Här finns samlad information om gudstjänster, konserter och sammankomster i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar.