En glasmålning av Jungfru Maria och Jesusbarnet.

Lähetystyön pohja Jeesuksen kutsussa/Missionsarbetets grund i Jesu inbjudan

Nyhet Ändrad

Lähetystyön pohja Jeesuksen kutsussa/Missionsarbetets grund i Jesu inbjudan

Lähetystyön pohja Jeesuksen kutsussa

Kirkon tehtävä on kertoa kaikille Jumalan rakkaudesta ja armosta, jota hän osoittaa meille erityisesti Jeesuksen kautta. Tehtävän toteuttamisessa on kyse sekä Jeesuksen antaman käskyn, että hänen esimerkkinsä seuraamisesta. Jeesus sanoi: "Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." (Joh. 20:21)

Nykyään lähetystyötä tehdään esimerkiksi kääntämällä Raamattua eri kielille, paikallisten tv- ja radio- ohjelmien kautta, kouluttamalla uusia työntekijöitä seurakuntaan, auttamalla hädässä olevia ja vaikuttamalla epäoikeudenmukaisuuden syihin. Menemme kaikkialle sinne, missä kristinuskoa ei tunneta tai siitä tiedetään vain vähän, ja kerromme hyvää sanomaa Jeesuksesta. Niin ulkomailla kuin täällä Örebrossa.

Örebron ruotsinsuomalainen seurakuntatyö lahjoittaa vuosittain noin 10 000 kr lähetystyöhön Afrikkaan. Rahat menevät Tansanian lasten hyväksi Muffindissa. Muffindi sijaitsee noin 700 km Dar Es Salamista ja siellä sijaitseva Igodan Lastenkylä tarjoaa turvallisen kodin niille lapsille, joita lähipiirikään ei ole pystynyt auttamaan. Lahjoitettava raha tulee esimerkiksi kolehdeista, eri tapahtumista, saunamaksuista ja myyjäisistä. Uutena meillä on kevään ajan ollut kokeilussa noin joka toinen perjantaiaamupäivä kahvila, jossa aamiaisesta on saanut maksaa vapaaehtoisen maksun lähetystyön hyväksi. Kokoontumiset ovat olleet ravitsevia niin fyysisesti, henkisesti kuin hengellisestikin. Hyviä keskusteluja, runoja, kädentöitä, yhdessäoloa – jokaiselle jotakin. Samalla lähetystyö on ollut toiminnan ytimessä ja rahaa kertyi Mufindin lasten hyväksi.

Tervetuloa mukaan toimintaamme alkavalla syyskaudella!

Johanna Suban,

Örebron ruotsinsuomalaisen seurakuntatyön pappi

Missionsarbetets grund i Jesu inbjudan

Kyrkans uppgift är att berätta för alla om Guds kärlek och nåd, som han visar oss speciellt via Jesus. Att utföra uppgiften handlar om att följa både Jesu bud och hans exempel. Jesus sade: ”Som Fadern har sänt mig sänder jag er.” (Joh. 20:21)

Nuförtiden gör man missionsarbete till exempel genom att översätta Bibeln till olika språk, genom lokala tv- och radioprogram, genom att utbilda nya medarbetare till församlingen, genom att hjälpa människor i nöd och genom att påverka anledningar till orättvisan.

Vi går överallt dit, där man inte känner kristendomen eller vet bara lite om den, och berättar om goda budskapet om Jesus. Så väl utomlands som här i Örebro.

Örebros finska församlingsarbete donerar årligen cirka 10 000 kr till missionsarbete i Afrika. Pengarna går till förmån för barn i Muffindi, Tansania. Muffindi är belägen cirka 70 mil från Dar Es Salam och

Idoga Barnby där erbjuder ett tryggt hem till sådana barn vars närståendekrets inte har kunnat hjälpa dem.  Pengarna som doneras kommer till exempel från kollekt, olika tillställningar, bastuavgifter och basarer. Det nya som vi har haft på prov i vår har varit öppen café cirka varannan fredagsförmiddag, där man har betalat en frivillig avgift för frukosten till förmån av missionsarbete. Samlingarna har varit näringsrika både fysiskt, psykiskt och andligt. Goda samtal, dikter, handarbete, gemenskap – något för alla. Samtidigt har missionsarbetet varit i kärnan av verksamheten och pengar har samlats till förmån av barnen i Muffindi.

Välkommen till vår verksamhet under den begynnande höstsäsongen!

Johanna Suban,

Präst i det sverigefinska arbetet i Örebro pastorat