Kristusstaty på en tvärgående bjälke under valven i Visby domkyrka.
Foto: Mattias Wahlgren

Att göra i kyrkan

Välkommen att mötas, umgås och fira gudstjänster och högtider i domkyrkoförsamlingens kyrkor och i församlingshuset. Kom och var med!

Barn, ungdom, vuxen eller äldre – välkommen att bli en del i församlingens gemenskap.

Här kan du också fira livets stora högtider – dop, konfirmation och bröllop.

Hitta en aktivitet

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Barn och unga

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

Domkyrkan och ringmuren i solnedgång

Vuxna

I församlingen kan du finna gemenskap, gå på gudstjänst, njuta av kultur, eller samtala med en präst eller diakon.

Människor promenerar över ett torg, med Visby Sankta Maria domkyrka i bakgrunden.

Turist

Om du är en kyrkobesökare eller semesterfirare och är på Gotland, är du välkommen till någon våra kyrkor. Kanske funderar du till och med på att fira dop eller bröllop på ön.

Gudstjänst

Söndagens gudstjänst är veckans höjdpunkt. Vi firar mässa och ber böner för vår stad, vår ö och för alla som bor och vistas här. Det innebär kanske att vi ber även för dig, varje söndag, året runt.

Orgelpipor från Klinteorgeln

Musik och kultur

Körer. Konserter. Konst. Oavsett vilken inriktningen är, det finns en plats även för musik och kultur i domkyrkoförsamlingen.

Fira livets stora högtider

En kanna vatten står på en dopfunt.

Dopet

Dopet är en fest! Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.

Konfirmation sommaren 2016

Konfirmation

Under tiden som konfirmand får du tid för det som är viktigt i livet – både det lekfulla, roliga, och det allvarliga.

Bröllop

Går ni i bröllopstankar? Att gifta sig är att säga ja till kärleken.