Om Västermalms församling

Västermalms församling är en av Stockholms innerstadsförsamlingar med drygt 70 000 invånare varav 55 procent är medlemmar. Församlingen har 65 anställda. Vi har tre kyrkor, Essinge, Kungsholms och S:t Görans samt S:t Eriks kapell.

Församlingens kyrkor

Västermalms församling har tre kyrkor, Essinge, Kungsholms och S:t Görans samt S:t Eriks kapell.

Vem gör vad?

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något man tror på. Församlingarnas huvuduppgift handlar om gudstjänst, undervisning, diakoni och mission. Här kan du läsa om kyrkans många yrkesgrupper.

Lediga tjänster

VAR MED OCH UTVECKLA Västermalms församling på Kungsholmen och Essingeöarna i centrala Stockholm. Vi söker Kaplan till Essinge kyrka och Kyrkomusiker.

Församlingen samarbetar med Sensus

Västermalms församling samarbetar med Sensus studieförbund.

Visselblåsarfunktion för Svenska kyrkan Västermalms församling

Visselblåsartjänsten är en kanal för rapportering om missförhållanden i verksamheten.