Öppna förskolan Regnbågen i Högdalen

Öppna förskolan är en träffpunkt i Högdalen för små barn 0-2 år och deras föräldrar. Alltid kostnadsfritt. Välkomna!

Öppna förskolan Regnbågen, 0-2 år

Onsdagar och fredagar 9.30-12.00.

Till öppna förskolan Regnbågen i Högdalen kan du komma varje onsdag och fredag förmiddag med ditt barn (0-2 år) för lek, fika och samvaro med andra barn och föräldrar. Vi får regelbundet besök av präst eller diakon. Allt är kostnadsfritt.

Adress: Öppna förskolan Regnbågen, Skebokvarnsvägen 289, T-Högdalen.
Hitta Skebokvarnsvägen 289 i Bandhagen.

Kyrkskoj med öppna förskolan i Vantörs kyrka

Fredag 8 mars och 12 april 9.30-11.00.

Välkommen till Vantörs kyrkas stora kyrksal när församlingens båda öppna förskolor - Regnbågen och Änglagården - träffas tillsammans i kyrkan. Vi sjunger, lek, fikar och upptäcker kyrkorummet. För barn mellan 0-6 år och deras vuxna. Sångstund kl. 10.00.

Adress: Vantörs kyrka, Önskehemsgatan 21-25, Högdalen.

Kurser i babymassage

Här tränar vi på olika massagens strykningar och lär oss om samspel och kommunikation. Att delta i en kurs är bäst innan barnet börjar krypa (lämplig ålder är 0-4 månader).

Varje grupp träffas en gång i veckan fem gånger i 60-90 minuters pass i öppna förskolan Regnbågens lokal i Högdalen. Ta gärna med en mjuk filt till ditt barn. Varje tillfälle avslutas med fika.

Vi tar in max fem barn med förälder per kurs, men nya kurser startar löpande. Både kurs och fika är kostnadsfritt, men föranmälan behövs!

Anmäl intresse till Malou Davet, e-post: malou.davet@svenskakyrkan.se. Välj mellan tisdagar eller torsdagar, båda kurser ligger på förmiddagar.

Adress: Öppna förskolan Regnbågen, Skebokvarnsvägen 289, Högdalen.

NY! Grupp för föräldrar med barn med NPF-diagnos

Vårens kurs är fullsatt! Är du intresserad av att vara med vid ett senare tillfälle? Mejla sofie.westman@svenskakyrkan.se

Öppna förskolan Regnbågen startar en grupp för föräldrar (utan närvarande barn!) med barn som har eller misstänks ha neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som autism och adhd.

För föräldrar till barn inom npf-spektrat kan vardagen vara krävande, och det är inte alltid lätt att hitta tid för sig själv. Det här blir en möjlighet att dela dina erfarenheter och få stöd från andra föräldrar som går igenom liknande utmaningar. Vi vill erbjuda en lugn stund för samtal och gemenskap i en trygg miljö.

Tid: varannan tisdag 17.00-19.00 under våren 2024
Plats: Öppna förskolan Regnbågen, Skebokvarnsvägen 289, Högdalen

Öppna förskolan Regnbågen har en egen Facebooksidadär du kan kolla in vad som händer!