Fem personer i vadar i vatten, två bär konfirmandkåpa

Konfirmation

Vantörs församling erbjuder konfirmationsgrupper med både resor och läger. Allt är kostnadsfritt.

Konfirmationstiden är en tid då du får fundera över vem du är och vad du tror på. Det är ett tillfälle då du tillsammans med jämnåriga och vuxna får chansen att prata om några av livets viktigaste frågor. Vantörs församling erbjuder konfirmationsgrupper med både resor och läger.

Konfirmation med resa till Berlin

Platserna till vår konfirmandgrupp med avslutningsresa till Berlin är nu fyllda och anmälan är stängd.

Sommarkonfirmation med läger på Gotland 2024

FULLBOKAD! Avsluta sommaren med en veckas läger på Gotland, där sol, bad och massa roliga äventyr väntar. Gruppen riktar sig till dig som är född 2008-2009.

BRA ATT VETA OM KONFIRMATION, RESOR OCH LÄGER

• Konfirmation i Vantörs församling är helt kostnadsfritt, även resorna/lägren.

• Man behöver inte vara kristen eller tro på Gud för att delta.

• Du behöver inte vara döpt eller medlem i Svenska kyrkan för att få vara med och dela i konfirmationstiden. Men själva konfirmationen är en bekräftelse av dopet, därför måste du vara döpt för att konfirmeras. Är du inte döpt som barn kan du döpas under konfirmationstiden - det är en fin upplevelse!

• Konfirmationsgudstjänsten handlar om att Gud ”bekräftar” att de löften som gavs i dopet fortfarande håller att leva på.

• Man kan delta på konfirmationsträffarna utan att konfirmera sig på slutet.

• Om man tillhör en annan religion kan målet med konfirmandtiden vara att få kunskap om kristen tro och tradition.

"Vi pratade om livet"

Jag fann ett lugn som jag inte hade innan, säger Evina Zevini som konfirmerade sig i Vantörs församling.

Mer om konfirmation i Vantörs församling

Vad är konfirmation? Vad gör en på konfirmationen i Vantörs församling? Måste jag vara döpt för att få gå på konfirmation? Här finns svaren på de vanligaste frågorna vi brukar få om konfirmation.