En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Kyrkguiden

Med Svenska kyrkans mobilapp Kyrkguiden kan du hitta till Svenska kyrkan med hjälp av mobiltelefonen. Du kan också se vad som händer i kyrkan och planera gudstjänster och annat som du inte vill missa. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Hitta till kyrkan när du ska på bröllop, vill upptäcka en ny kyrka eller hålla koll på vad som är på gång i din kyrka. Du kan söka via kartan eller kyrkans namn. I appen hittar du också en kalender med allt som händer, mer information om kyrkorna och kontaktuppgifter.

Kyrkguiden finns att ladda ner i Google Play och App Store. Klicka på länkarna eller sök på "Svenska kyrkan" eller "Kyrkguiden". Appen är helt gratis.

I appen kan du hitta och favoritmarkera kyrkor, läsa mer om kyrkan, se öppettider, tillgänglighet och kommande aktiviteter.

Det händer i kyrkan

Vill du prata om Gud med andra, kanske på finska? Äta god mat och umgås? Sjunga i kör, även om du tycker att du inte kan? Eller vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker?

Teologiska rummet ska vara ett forum med högt i tak, tycker kyrkoherde Kenneth Nordgren.

Våra kyrkor och mötesplatser

Det pågår verksamhet varje dag året runt i våra kyrkor och mötesplatser. Klicka på namnen nedan för att läsa mer om vad som är på gång, vem som jobbar där och mer om byggnaderna.

Pilgrim

En pilgrimsvandring är både en inre och yttre vandring. Det finns flera sätt att pilgrimsvandra.