Foto: Stefan Christophs

Turinge kapell

För begravningar och andra händelser i livet

Tillgänglighet:
*Ramp
*Ingen toalett i kapellet, stor toalett finns i Turinge kyrka
*Ingen teleslinga

OBS! Parkering där man kan ta sig utan trappsteg till kapellet finns bakom Turinge kyrka. Kör förbi infarten till kyrkan och ta nästa infart till nästa parkering.

Ett kapell finns på Turinge kyrkogård. Det uppfördes 1929. En donation från Frans Berglund på Sundsör/Sundsvik möjliggjorde uppförandet. Här kan man har dop i det lilla och enkla rummet, eller en vigsel med få gäster. Förutom traditionell kyrklig verksamhet upplåtes kapellet till borgerlig begravning.

I Turinge kapell finns det plats för 35 personer.

Avgiftsfritt för medlemmar i Turinge-Taxinge församling (gäller dopkaffe och minnesstund).

Kontakt:
Församlingsexpedition Herrgården
Tel: 08-554 909 20.
E-post: turinge-taxinge.forsamling@svenskakyrkan.se

Klicka här för att se panoramabilder inifrån gravkapellet.

Kontakta oss!

Vill du boka ett dop, vigsel eller prata med en präst/diakon? Har du frågor om gravar eller undrar något om våra verksamheter? Eller vill du ha kontakt med vårt Kafé Änglagott som erbjuder bakverk och även matigare rätter? Välkommen att höra av dig!