Sommaräventyr

Som konfirmand får man lära sig saker om kristen tro, pröva på att utöva, gå i gudstjänst, vara med på andakt, ha roligt, uppleva en härlig gemenskap och få minnen för livet!

Tuna-Attmars församling, bjuder in dig till att bli konfirmand.

Konfirmation är en upptäcktsresa där vi testar tankar och utmanar oss i ett äventyr om oss själva. Vårt sommaräventyr är i huvudsak under de två första veckorna på sommarlovet. Vi träffas mellan kl 9-16 i vårt församlingshem vid Tuna kyrka. Dagarna börjar med att vi äter frukost tillsammans. Frälsarkransen är utgångspunkten för vårt arbete. Vi åker på två läger tillsammans, ett upptaktsläger under Maj-månad och ett läger till Mid Adventure under vår första vecka tillsammans. vi leker lekar, pratar om stprt och smått, lär oss om oss själva, om Gud och hur allt hör ihop. Vi skapar en järlig gemenskap och minnen för livet!

Konfirmation är att tillsammans med kompisar och ledare fundera kring viktiga frågor om tro, relationer och traditioner. Konfirmation är gemenskap. Vi diskuterar, gör egna erfarenheter, utmanas och hänger med nya och gamla kompisar. En stor del av konfirmandtiden går ut  på att få nya erfarenheter.

Kom som du är och var dig själv. Välkommen som konfirmand.

Som konfirmand ska du gå på minst sex Gudstjänster under året och en temadag om kärlek i februari. Hoppas vi ses!

Anmälan görs lättast genom att använda QR-koden här nedanför.

Start i Tuna församlingshem söndag 16 juni 2024!

Vid frågor kontakta mig: Erika Lindberg, församlingspedagog Tuna-Attmars församling

Erika Lindberg  070-206 77 28