Foto: Ebba Leander Oh

Svenska kyrkan i Toronto

Svenska kyrkan i Toronto är en mötesplats för både bofasta och besökande svenskar. Här kan du fira gudstjänst, träffa nya och gamla vänner över en fika.

Jazzmässa

Välkommen på jazzmässa – musik och tilltugg söndagen den 21 april kl. 16.00 / Welcom to a Jazz Service Sunday April 21 at 4 PM

En vuxen och ett barn sitter i gräset och hjälps åt att plantera krasse i en kruka.

Högmässa

Varmt välkomna att fira högmässa med oss kl 16:00 den 28 April

Valborg

Valborgsmässoafton

Tisdagen den 30 april hälsar vi våren traditionellt välkommen med majbrasa och vårtal i Earl Bales Park Från kl. 18.00, brasan tänds kl. 19.00

Kanslist sökes

Vi söker en ny medarbetare för kansli-jobb

Mötesplatser och Verksamhet

Svenska kyrkan i Toronto är en aktiv kyrka och erbjuder många möjligheter till möten.

Öppna dörrar

Du vet väl om att du alltid är välkommen in när kansliet är öppet. På Onsdagar har vi dessutom ett litet enkelt Café

Fat med fikabröd

Kaffevärd

Vill du hjälpa till på Kyrkkaffet? Du behöver inte kunna baka, vi hjälps åt, utan bara viljan finns att hjälpa till så löser vi resten tillsammans

Nattvard

Kyrkvärd

Vill du hjälpa till i våra gudstjänster? Gammal som ung, van som ovan, alla är välkomna!

Långfredag 2024

Den 29 mars 2024 firade vi tillsammans med St Augustine en Långfredagsgudstjänst. Här är bilder från det tillfället

Närbild på ett litet glaskors och ett tänt ljus på ett altare.

Helgmålsbön!

Välkomna till enkel Helgmålsbön via nätet

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.