Tomelillabygdens församling

Svenska kyrkan i Tomelilla - en del av Österlen

Leva vidare

Församlingen erbjuder stöd- och samtalsgrupp där vi samtalar om sorg och saknad.

Andlig fördjupning

Var och en av oss lever i ständig rörelse, som en pilgrim, från födelsen, i livet, mot döden. Emellanåt känner vi oss splittrade, rörelsen är inte så tydlig som önskvärt utan vi tycks springa på varje boll, på allt som rör sig. Det är tröttande. Ta reda på vilket bagage som är ditt och som du ska bära, respektive vilket du kan lägga ifrån dig. Det kallas andlig urskiljning.

Bibelläsning

Bibelns böcker har massiv påverkan på den västerländska kulturen. Allt från hur vi uttrycker vår verklighetsuppfattning, till hur lagar utformas och till hur städerna är uppbyggda. Med kännedom om biblisk och kyrklig historia ges nycklar till förståelse av vår samtid.

Öppet Hus

för barn tillsammans med vuxen

Kyrknytt

Kyrknytt, aktuell information om gudstjänster och verksamheter i Tomelillabygdens, Simrishamns och Gärsnäs församlingar.

Igelkottens förskola

På den lilla förskolan blir ditt barn stort

Konfirmation 2023/2024

Inbjudan till konfirmation 2025/2026 kommer under våren 2024

Matkasse

En gåva... ... som hjälper många

Dop

Dopet är en högtid som är förknippad med stor glädje. ”Vi välkomnar dig i Guds familj och tar emot dig med kärlek och förväntan”. Med de orden välkomnas en ny medlem i Svenska kyrkan i samband med dopet. Och alla är välkomna – barn som vuxen!

Vigsel

Bröllop är fest! Ett minne för livet. Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Babymusik

För baby tillsammans med vuxen

Gudstjänster på äldreboende

Gudstjänster på Valkyrian