Två kvinnor sitter i en soffa och pratar och fikar.
Foto: Johannes Frandsen

Söndagssamtal

I samband med söndagens mässa är du välkommen på söndagssamtal. Vi fikar tillsammans och samtalar vidare kring söndagens tema, texter och predikan. Ingen anmälan - alla kan delta!

Har du lyssnat på en predikan och velat ställa frågor till prästen eftersom du inte har förstått vad hen menade eller inte hållit med?

Har du lyssnat till textläsningarna och funderat över dess betydelse, men kanske inte fått svar på dina frågor i predikan?

Är du nyfiken på vad andra tänker kring texterna i kyrkan? Har du andra funderingar eller frågor gällande Bibel och den kristna tron som du vill veta mer om?

I så fall är du varmt välkommen till söndagssamtal!

Dag/tid: En söndag i månaden efter mässan
Plats: Tölö kyrka
Hur: Kyrkfika med smörgås och efterföljande samtal (ca 45 min) där det finns möjlighet att ställa frågor och fördjupa sig.

Kommande datum: 5 maj

Varmt välkommen!

Här kan du läsa bibeltexterna inför söndagen

Kyrkoåret, kyrkans kalender, börjar med första advent. Varje söndag och helgdag under kyrkoåret har sitt namn, sitt tema och sina bibeltexter.

Klicka här