Svenska kyrkan Tjörn

Med Kristus som grund ska Svenska kyrkan Tjörn vara en gemenskap som bär och ger livsmod i vardag, helg och högtid.

Fönsterglasmålning av en vit duva mot gul bakgrund.

Pingst

Pingsten är den heliga Andens högtid. En högtid där vi blir påminda om att Gud finns både mitt bland oss och inom oss. Den heliga Anden är Guds osynliga närvaro.

Besök en konsert i vår!

Körsång, gospel, orkester och piano - vårens och försommarens konserter bjuder på blandade toner. Välkommen!

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Häng med på barnkörläger i sommar!

Dagläger för dig som just gått ut förskoleklass - årskurs 3 och gillar att sjunga!

Komminister till Valla församling 100 %

Vi söker en komminister med placering i Valla församling. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024. Välkommen med din ansökan!

Jobba hos oss - lediga tjänster

Vi söker söker komminister till Valla församling, handledare till projektet Vidare med Mary samt lokalvårdare/kyrkvaktmästare till Rönnängs församling. Välkommen med din ansökan!

Kalender - se vad som händer i Svenska kyrkan Tjörn

Personuppgifter

Här hittar du information om hur Svenska kyrkan Tjörn hanterar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen GDPR.

Ansvarig utgivare

Hemsidan www.svenskakyrkan.se/tjorn har utgivningsbevis och är en del av Svenska kyrkan Tjörns kommunikationsverksamhet. Ansvarig utgivare är tf kyrkoherde Lars Hjort, tel. 073 32 40 588.