Öka farta sista kvartaloppet

Öka farta sista kvartaloppet firar 10 år! Kom och var med och fira, hela familjen! Måndag 6 maj vid Sisustugan, Hellidsberget.

Illustration av några barn och ungdomar som håller varandra i handen, en står på knä i startposition och en stretchar.
Foto: Illustratör: Ida Linde

Hålltider:

18.15      Gemensam uppvärmning

18.30      Start för knatteloppet 0-5 år (500 m) - 20 kr

18.45      Start för barnloppet 6-16 år (2 km) - 20 kr

18.45      Start för Sänka farta med Mats Löwing (ca 2 km) - 50 kr

19.15      Start för vuxenloppet från 14 år och uppåt (5 km) - 50 kr

ca 19.30  Prisutdelning

Fem klasser:

Knattar, flickor, pojkar, herr och dam

Medaljer till alla barn utlovas. Dessutom delas pris ut till de första i flick-, pojk-, dam- och herrklassen samt 2 000 kr till en lottad deltagande förening/klass/klubb i barnloppet (minst 5 st/lag).

Efter målgång kan du köpa fika och korv.

Alla startavgifter och lotterier går till katastrofhjälp genom Act Svenska kyrkan.

”Sänka farta” med Mats Löwing

Vandra i ett behagligt tempo tillsammans med Mats. Njut av naturen på berget. Under promenaden ingår kortare pauser och Mats berättar anekdoter från sitt långa liv som präst. Det finns tid för både eftertanke och skratt. Tid: cirka 30 minuter.

Öka farta sista kvartaloppet är ett samarrangemang mellan Tidaholms SOK Sisu och Svenska kyrkan Tidaholm.

För att minska köerna tar vi gärna emot föranmälan. Mejla din anmälan senast 3 maj till:

Sara Strömberg

Svenska kyrkan Tidaholm

Församlingspedagog

Vid anmälan behöver du meddela namn på deltagare samt förening och klass. I ämnesraden skriver du ”Öka farta loppet”.

All betalning (även swish) sker på plats vid Sisustugan. Du kan även anmäla dig på plats men se då till att komma i god tid.

Vid frågor, kontakta

Håkan Börjesson på telefon 0502-197 54.