Församlingar

Svenska kyrkan Tidaholm (Tidaholms pastorat) består av fem församlingar, Tidaholm, Fröjered, Varv, Valstad och Hökensås.

Svenska kyrkan Tidaholm vill vara en levande folkkyrka med låga trösklar med ett nära samarbete med det samhälle som kyrkan är en del av. Vi människor är olika, men delar det här livet och har en gemensam framtid, oavsett kön, etniskt ursprung, sexuell identitet, funktionsvariationer eller annat.

Älskad, berörd, mat för själen, relation och rörelse

- Fem värdeord från församlingsinstruktionen

Kyrkans hus med kyrkogården och Tidaholms kyrka till vänster (utanför bilden), solen skiner och himlen är blå.

Tidaholms församling

I Tidaholm ligger Kyrkans hus, Tidaholms kyrka och till församlingen hör även Baltaks kyrka och församlingshem samt Mobackens kapell.

Fröjereds församlingshem och lägergård där några barn leker på gräsmattan, det är vår och solen skiner.

Fröjereds församling

Välkommen till Fröjereds församling du som tvivlar, du som söker, längtar, hoppas och tror.

Varvs församling

I vår tid finns så många olika uttryck för tron på Gud, det är högt i tak. Att ha en tro är en trygghet, att känna samhörighet och stöd i en församling är värdefullt. Välkommen till Varvs församling och gudstjänster!

Valstads församling

Valstads församling omfattar hela sex socknar, Valstad, Suntak, Kymbo, Vättak, Hångsdala och Östra Gerum och i församlingen finns det sju kyrkor.

Daretorps kyrka och klocktorn, runt omkring är kyrkogården.

Hökensås församling

Unna dig lite tro! Så skulle Hökensås församling vilja presentera sig. Här vill man att människor ska unna sig något att bära genom livet och nå ut med budskapet om att tron på Jesus Kristus är värt att satsa på.