Välsignelse Ao Nang
Foto: Anna Stenberg

Kyrklig välsignelse

Till er som önskar en kyrklig välsignelse i södra Thailand

Vill du gifta dej i Svenska kyrkan?
Vigsel är bl.a. en juridisk handling och Svenska kyrkan har idag inte vigselrätt i Thailand.

Vi erbjuder därför en gudstjänst som till största delen liknar vigselgudstjänsten och som formellt kallas ’Välsignelse över borgerligt ingånget äktenskap’. Det innebär att brudparet registrerat sitt äktenskap genom borgerlig vigsel i Sverige före resan till Thailand.

Vill man genomföra en välsignelseakt här i Thailand utan att man hunnit registrera sitt äktenskap i Sverige går det också bra. Då kallas akten ’Välsignelse inför ett liv tillsammans’.

Det går också bra att förnya era äktenskapslöften. Ceremonin liknar den för kyrklig välsignelse.

Om välsignelseakten t.ex. sker på en strand kommer vi med altare som vi dekorerar, vi spelar och sjunger till gitarr dom psalmer/sånger som vi tillsammans kommit överens om. Det finns självklart plats för visor/rocklåtar/ballader osv, för att akten ska bli så vacker och minnesrik som möjligt!

All vår verksamhet finansieras lokalt, därför tar vi ut en avgift för att utföra välsignelser.

Välkommen att höra av dej!

Mer information finns här