Foto: Heléne Wikström /Ikon

Strövelstorps församling

Församlingsexpeditionen tel 0702-64 37 31. För frågor om gravar och kyrkogård, kontakta arbetsledande kyrkvaktmästare Per Holmgren tel 0738- 00 95 17. Församlingsexpeditionens sommaröppettider för telefonsamtal och besök tis-tors kl 10-12, på Prästgårdsvägen 42 i Strövelstorp. Övrig tid svarar vi när vi har möjlighet. Du kan också maila till strovelstorps.forsamling@svenskakyrkan.se.

En liten flicka sitter på golvet med en leksak i handen framför en vuxen.

Öppna förskolan startar 11 september

Läs mer om vad som finns för barn och unga här!

Dopet är en fest i Guds familj

Man kan bara döpas en gång och det kan ske när som helst i livet. I vår kyrka är det vanligt att barn döps när de är mellan tre månader och ett år men det är aldrig för tidigt eller för sent att låta döpa sitt barn eller att döpas som vuxen.

Dopdroppe blir dopduva

Nu fylls vårt dopträd av duvor!

Förskolan Änglagård

-en liten, trygg förskola i härlig miljö

Förskolan Änglagård 20 år

Under 2023 firar jubileum för vår förskola!

Boka dop och/eller vigsel

genom att maila strovelstorps.forsamling@svenskakyrkan.se eller ringa församlingsexpeditionen på 0702-64 37 31

Vy längs vägen mellan Starby och Össjö på Sankta Thoras pilgrimsled

Pilgrimsvandring

Vad skiljer en pilgrimsvandring från övriga promenader i naturen? Jo, man brukar säga att en pilgrim ber med fötterna. Vi tar med oss en andlig dimension på våra vandringar.

Församlingsliv

Välkommen att vara konfirmand i Strövelstorps församling!

Att vara konfirmand är som att ge sig ut på en resa och få byta synvinkel på livet. Under konfirmandtiden gör vi några små resor till en andra platser, men framför allt kan det vara en inre resa där vi tillsammans och enskilt funderar kring livets stora frågor. Vem som helst kan bli konfirmand - huvudsaken är att man är nyfiken! Hoppas du vill göra resan med oss.

Barn och unga

Välkommen till våra barnaktiviteter!

Sång & musik

Ansvarig kyrkomusiker är Annis Wassenius, tel 073 - 81 09 511

Församlingsbladet

Här hittar ni Strövelstorps församlingsblad

En tavla av en pojke med utsträckta armar. Skuggan av honom har formen av en ängel med utsträckta vingar.

Församlingsinstruktion, pastoraler och arbetsordning

Här hittar du Strövelstorps församlings församlingsinstruktion = församlingens programförklaring och vision, pastoraler som säger något om hur vi vill verka samt arbetsordningen för kyrkorådet.