Körsångare med nothäfte
Foto: Gustaf Hellsing

Musik i Stora Lundby

Att sjunga i kör eller spela tillsammans, betyder mycket för många människor i hela Sverige. Körsång blir som friskvård, både sången och gemenskapen ger ny kraft för veckan. Rösten är en stor del av din personlighet, och i någon av våra körer får du möjlighet att utveckla den.

Stora Lundby församling erbjuder körer och musikgrupper för olika åldrar. Det kostar inget att delta i vår musikverksamhet. Har du frågor eller vill anmäla dig till någon av grupperna, så hör av dig till Hanna Engström.

Barnkör

Sång och musik för dig från årskurs 1. Vi övar i församlingshemmet på Lundbyvägen 12.

Övningstid

Onsdagar kl 15:45-16.30 (direkt efter Miniorerna)
Ledare: Jonas Almon

Kyrkokören

Vår kyrkokör är en damkör, med kvinnor från 20-årsåldern och uppåt, alla med olika mycket kör- och sångvana. Det viktigaste är att tycka att det är roligt att sjunga tillsammans med andra! Sångerna vi sjunger är oftast flerstämmiga, och det blir både visa, klassiskt, folkmusik, pop, jazz, gospel med mera. Vi medverkar vid några gudstjänster per termin, och ger ibland även konserter. Välkommen att komma och pröva om detta är något för dig!

Torsdagar kl 19.00-20.30 i församlingshemmet
Ledare: Hanna Engström

Gråbo sångare

Vi har startat en ny kör för daglediga, sångsugna vuxna. Repertoaren håller sig på en enkel nivå, och innehåller visor, schlager, traditionell kyrkomusik och annat som är roligt att sjunga. Vi medverkar både i kyrkan och vid Sångtoppen på Kaffe på vägen. Om du vill veta mer eller anmäla intresse, så kontakta Hanna Engström.

Onsdagar kl 13.30-14.30 i församlingshemmet
Ledare: Hanna Engström

Psalmorkestern

I vår församling finns en Psalmorkester som några gånger om året ersätter eller kompletterar orgeln i gudstjänsten. Åldern spelar ingen roll - mer eller mindre nybörjare spelar tillsammans med dem som övat flitigt under hela livet. Det gemensamma är glädjen och lusten i att spela ihop! Vi har plats för fler deltagare. Det gäller både för dig som spelar aktivt nu och för dig som tycker att ditt instrument samlat damm nog.

Varierande
Ledare: Hanna Engström

Lektioner i piano/orgel

Vi erbjuder lektioner i piano och orgel. Undervisningen utgår från ett klassiskt spelsätt med notläsning som grund, även om vi så småningom också lär oss ackord. Lektionerna är gratis, men man behöver ha ett instrument hemma som man förväntas öva på inför varje lektion. Just nu är alla platser upptagna. Det finns möjlighet att ställa sig i kö för att eventuellt kunna få en ledig plats.

Kontakta Hanna Engström för mer information och för att anmäla intresse.

Övrigt

Vill du sjunga eller spela i kyrkan, men känner att du inte passar in i någon av de ovanstående grupperna? Hör gärna av dig till Hanna Engström, så ser vi om det finns något annat som kan passa.