Vigselring i bok
Foto: Maria Eddebo Persson IKON

Bröllop och Vigsel

Vigsel är fest. Ett minne för livet. Inte bara för dem som gifter sig utan också för släkt och vänner.

Vi i Sorsele församling vill hjälpa dig så att din vigsel blir ett minne för livet. En högtid, en fläkt av himmelrik och evig Kärlek. Detta oavsett om du vill ha en liten intim vigselakt eller ett storslaget kyrkbröllop.

Tro, hopp och kärlek
Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.
(1 Kor 13:4--7, 13)

Tag kontakt med oss så hjälper vi dig.

Vi möter dig i dina önskemål inom ramen för vigselgudstjänstens ordning där du har stora möjligheter att få dina önskemål om musik, psalmval och utformning tillgodosedda.
...du behöver veta om vigsel

Församlingsgårdar

Våra församlingsgårdar eller församlingshem som vissa av dom kallas har du möjlighet att låna eller hyra.

Kyrkor och kapell

I Sorsele församling finns fyra kyrkor och två kapell.

Boka dop, vigsel, begravning och lokaler. Kyrkogårdsärenden, övriga frågor

Sorsele församling
Strandvägen 43