Välkommen till Svenska kyrkan Solna

Solna församling omfattar samma område som Solna stad. I församlingen bor ca 82.000 personer varav ca 32.000 är kyrkotillhöriga.  Här finns fyra kyrkor: Bergshamra kyrka, Hagalunds kyrka, Råsunda kyrka och Solna kyrka.
Solna församling har en bred verksamhet och ett rikt gudstjänstliv för alla åldrar och vill vara en öppen plats där tro och liv kan få växa.

En präst sitter med hörlurar och pratar i mobiltelefon. Bibeln ligger på bordet framför.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till anställda i Solna församling, Solna kyrkogård och Ulriksdals begravningsplats. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor.

Jobba hos oss

När vi har en ledig tjänst hittar du annonsen här.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Intresserad av musik, gemenskap, meditation eller gudstjänster? En gång per vecka skickar vi ut vad som är på gång i Svenska kyrkan i Solna.

Kalender och program

Se vad som händer i Solna församling just nu.

Solna församlingsblad

Tidningen som ges ut gratis till alla Solnabor - för dig som gillar att fundera över livet!

Församlingsinstruktion

Styrdokument för Svenska kyrkan Solna

Är du inte medlem? Du kan bli.

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig. Att bli medlem gör skillnad för många.

Ge en gåva

Genom att vara medlem i Svenska kyrkan bidrar du till församlingens verksamheter genom kyrkoavgiften. För den som vill finns det även möjlighet att ge ytterligare bidrag till församlingen.