Solna kyrkogårdsförvaltning

I 800 år har Solnabor - och många andra som på något sätt varit knutna till Solna - vigts till vila i jorden omkring Solna kyrka.  Idag finns här kist- ask- och urngravar, minneslund och barnlund.

Svenska kyrkan Solna Kyrkogårdsförvaltningen

Svenska kyrkan Solna är huvudman för begravningsverksamheten i Solna. Solnas kyrkogårdsförvaltning ansvarar för två begravningsplatser, Solna kyrkogård och Ulriksdals begravningsplats.

Norra Begravningsplatsen som ligger granne med Solna kyrkogård tillhör Stockholm stad som svarar på alla frågor gällande gravsättning och begravning där.

För frågor om gravsättning samt borgerlig begravning i Solna:

För frågor gällande gravsättning och begravning i annan ordning (ofta kallad borgerlig begravning) samt övriga frågor som rör Solna kyrkogård och Ulriksdals begravningsplats.

Telefon: 08-546 647 00
Telefontid: Kl. 9.00-12.00
E-post: solnakyrkogard@svenskakyrkan.se

För frågor om gravsättning på Norra begravningsplatsen:

Ring direkt till kyrkogårdsförvaltningen för Stockholms stad

Telefon: 08-508 30 100

Norra begravningsplatsen som också har sin geografiska placering inom Solnas gränser har Stockholms stad som huvudman.

Hitta graven

Söker du efter en gravsatt? Ta hjälp av kartan.

Karta över Solna kyrkogård
Sankt Martins kapell ligger bakom Solna kyrka inne på kyrkogården. Foto: Johanna Norin
Solna kyrkogård. Foto: Johanna Norin
Asklunden på Solna kyrkogård. Foto: Johanna Norin
Ljusträd på minneslunden på Solna kyrkogård. Foto: Johanna Norin

Gravstenssäkerhet

Om regler och ansvar kring gravstensskötsel.