Foto: Arne Hyckenberg

Livscentrum

När livet ställer stora krav kan vi ibland behöva någon att tala med.

Samtalsmottagning

Samtalsmottagningen är öppen för alla oavsett tro, kyrko- och religionstillhörighet. Vi samarbetar med vårdcentralerna i Sollentuna, Sollentuna psykiatriska mottagning och ungdomsmottagningen. Vi har hela församlingen som upptagningsområde.

Familjerådgivning

Familjerådgivning finns till för dig som upplever svårigheter i nära relationer.

Inom Livscentrum finns fyra legitimerade psykoterapeuter som kan ta emot par och enskilda. Mottagningen har också volontärer, med grundläggande utbildning i psykoterapi, som tar emot för enskilda samtal.

Du som kommer till Livscentrum gör upp en gemensam målsättning med terapeuten. Vi erbjuder en lugn och trygg miljö och samtalen sker under tystnadsplikt.

Vi som arbetar på Livscentrum har olika kompetensområden, bland andra:

• Psykodynamisk terapi
    – relationell och affektfokuserad
  • KBT
  • Systemisk familjeterapi
  • Trauma/EMDR
  • Parterapi
  • Sexologi
  • Migration
  • Existentiell terapi

Språk: svenska, engelska och spanska

Alla terapeuter har lång erfarenhet av terapeutiskt och psykosocialt arbete.

Grattis Livscentrum till Regnsbågsnyckeln

Livscentrum är HBTQI certifierad och har tilldelats Regnbågsnyckeln.

PÅ LIVSCENTRUM MÖTER DU

För familjerådgivning kontakta i första hand Mario Silva eller Elisabeth Mannerberg.

För psykoterapi, kris- och stödsamtal kontakta i första hand Gunnel Broberg eller Annelie Möller Backman.

Annelie Möller Backman

Svenska kyrkan Sollentuna

Livscentrum, Leg psykoterapeut, Socionom

Direkt: 08-505 513 45

Mobil: 076-127 00 93

Mer om Annelie Möller Backman

Telefontider: tisdagar 09.00-10.00, onsdagar 11.00-11.30

Gunnel Broberg

Svenska kyrkan Sollentuna

Leg psykoterapeut, Livscentrum

Direkt: 08-505 513 39

Mobil: 072-724 32 20

Mer om Gunnel Broberg

Telefontider: måndagar 12.30-13.00, torsdagar 09.00-10.00

om Livscentrum

Livscentrum är en del av Svenska kyrkan Sollentuna och välkomnar alla från 18 år oavsett tro, kyrko- och religionstillhörighet. Är du 16 år eller äldre, hör av dig så kan vi resonera kring olika lösningar. Samtalsmottagningen är till för boende i Sollentuna, familjerådgivningen välkomnar i första hand boende i Sollentuna och Upplands Väsby.

Du hittar Livscentrum på Sköldvägen 12 A, vid Turebergskyrkan.