sten, snäckor, jesus
Foto: Frida Larsson

Veckans bibelord

Enligt gammal tradition är söndagen den första dagen i veckan. Varje söndag har ett tema som är gemensamt för alla församlingar i Svenska kyrkan. Detta tema återkommer sedan hela veckan i församlingens verksamheter, andakter och veckomässor. Här kan du läsa mer om den kommande söndagen.

Söndagen markerar en nystart för alla kristna. Vi får lämna det gamla bakom oss och blicka framåt. Man kan säga att söndagens gudstjänst sätter tonen för resten av veckan.

Gudstjänster

Att fira gudstjänst är en av församlingens grundläggande uppgifter. I Solberga pastorat - Solberga, Jörlanda och Hålta församlingar - firar vi gudstjänst flera gånger i veckan.

Swisha din gåva

Du vet väl att du kan lämna kollekt, gåvor och göra betalningar med Swish? Våra swishnummer hittar du här.

Vad innebär gudstjänsten?

Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan. I gudstjänsten får vi hjälp att tolka våra liv och möta Gud. Men gudstjänsten är också ett tecken på och uttryck för kyrkans tro och närvaro i samhället. Att upptäcka gudstjänsten är att se sitt eget liv i ett sammanhang.