Jobba hos oss

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Här hittar du lediga tjänster inom Södra Vedbo pastorat.

Lediga tjänster just nu

Vikarie i förskolan

Till våra förskolor behöver vi ibland vikarier. Förskolan Änglamark ligger i Solberga och Förskolan Mariagården i Eksjö. Välkommen med din intresseanmälan!

Sök bland all personal

Här hittar du kontaktuppgifter till alla som arbetar inom Södra Vedbo pastorat.

Södra Vedbo pastorat är arbetsgivare för ca 80 anställda inom församlingsverksamhet, begravningsverksamhet och förskolor. Våra sju församlingar finns i Eksjö kommun samt en liten del av Nässjö kommun. Pastoratet har ca 12 800 kyrkotillhöriga.

I våra församlingar finns det tolv kyrkor, tre kapell, tolv kyrkogårdar och två förskolor som drivs av Svenska kyrkan.

I Eksjö och Mariannelund finns skola för årskurs F-9. I Ingatorp, Hult, Höreda och Anneberg finns skola för årskurs F-6. I Eksjö finns gymnasieskola, Campus i12, Ingenjörsregementet Ing2 och Swedec, samt Höglandssjukhuset.

Kyrkor och kapell i Södra Vedbo pastorat. Foto: Rebecka Walfridson