Tre vanliga präster till vår västra del

i någon av våra fjällkommuner

Komministertjänsterna är helt traditionella och på heltid. Du har gudstjänster, förrättningar, konfirmander, gör hembesök mm.

Du kommer att ha ditt tjänsteställe i någon av församlingarna Stensele, Vilhelmina eller Dorotea-Risbäck. Samtliga församlingar längtar innerligt efter Dig men längtan är för närvarande allra störst i Stensele församling.

För mer info om dessa vackra bygder googla gärna på kommunerna Dorotea, Vilhelmina och Storumans hemsidor. Info om församlingarna återfinns på deras hemsidor.

Förutsättningarna är mycket goda för rätt präst att verkligen bli prästen i byn. Naturen är storslagen och människorna är lätta att få kontakt med. Det är helt enkelt trevligt att bo och verka i dessa trakter.

Körkort erfordras men inte egen bil.

Tillträdesdag enligt överenskommelse men gärna under våren i Stensele.

Ansökan skickas till;

Södra Lapplands pastorat

Storgatan 51

92132 LYCKSELE

För mer info

Kyrkoherde Maria Berg, 076-1295174

Fackligt ombud Peter Werner, kyrkA 0911-274115

Välkommen med din ansökan!

personuppgiftshantering för arbetssökande

Här kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt gällande dataskyddsförordning (GDPR)

Länken finner du nedan:

Personuppgiftshantering för arbetssökande

För ytterligare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se här; https://www.svenskakyrkan.se/sodralappland/gdpr---personuppgiftshantering

samtycke - behandling av personuppgifter

I samband med att du lämnar in din ansökan till Södra Lapplands pastorat samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Ytterligare information om personuppgiftsbehandling finns att läsa på vår hemsida:

Nej tack till mediasäljare och rekryteringssajter

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.