Söderhamn för alla

Söderhamn för alla är ett projekt som startades av Hasse Spennare och P-O Larsson. Tanken var och är att samla in pengar till alla människor som har det tufft och svårt i Söderhamns kommun. Två skivor har spelats in och den ena innehåller Psalmer och andra andliga sånger som har fått lite annan tappning. Den andra är en julskiva med våra älskade julsånger även här i en lite ovanligare skepnad.  Det är rock´n´roll, blues och lite andra läckra versioner.

Skivorna har sålts, och säljs på mackar, affärer, pastorsexpeditioner och av olika personer runt omkring i Söderhamns kommun. Alla pengar från försäljningen har gått oavkortat till detta projekt.

Flera konserter har också hållits både i kyrkor, utomhus vid olika tillfällen, på marknader, vid O-ringen år 2011 m.m.

Det har varit möten med lite olika personer och har bestämts att Svenska kyrkans diakonala verksamhet sköter fördelningen av de pengar som kommer in. Det har varit stöd till bl a Värmestugan/Caféet, Stenbackskooperativet, IOGT:s verksamhet men också till andra människor som har det tufft i vårt samhälle.

Tyvärr är ju värmestugan stängd nu och många idéer finns om uppföljare men i dagens läge finns inte något alternativ. Hoppas på en ljusare framtid för uteliggare och missbrukare.

Gänget spelade bl a  i Ljusne kyrka den 3 juli 2012. Det var verkligen härligt ös i kyrkan och jag vet inte säkert om taket har landat än.

Före jul 2012 släpptes den alldeles färska julskivan vid en konsert i Norrtullskyrkan som var absolut överfull. Det stod t o m folk överallt för att kunna se och höra gängets härliga julmusik.