Foto: Ingiz Johansson

Söderala pastorat

Välkommen till oss i Söderala pastorat som består av församlingarna Söderala, Ljusne, Mo-Bergvik, Skog

Varmt välkommen att fira påsk i Söderala pastorat

Läs hela påskens program här!

Stickcafé

Tycker du om att handarbeta är vårt Stickcafé något för dig.

Närbild på någon som håller fram några kylskåpsmagneter med ord som tvivel, livet, Gud, dela, tro och så vidare.

Verksamhet för alla åldrar

I Söderala pastorat har vi många möjligheter att dela gemenskap med varandra. Allt från körer, syföreningar, bibelsamtal, sångkvällar och olika träffpunkter m.m. I barnverksamheten finns häng, lek, pyssel och sång för både kort och lång.

Kyrkans utsträckta hand i Söderala pastorat

Sinnesrogudstjänster

Sinnesrogudstjänsten är ett möte mellan kyrkan och tolvstegsandligheten. Det här är en gudstjänst som verkligen berör alla. Om du är trött och sliten, har eller har haft missbruks- eller relationsproblem eller kanske söker en annan typ av gudstjänst än den traditionella är du varmt välkommen hit.

För information om personuppgiftsincident.

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Följ länken nedan.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Vad kul att du vill bli medlem i Svenska kyrkan! Här kan du delta i gudstjänster och välja mellan en mängd aktiviteter för att hitta det som passar just dig. Genom ditt medlemskap gör du vårt arbete möjligt.