Klockaretomten
Foto: Skara pastorat

Klockaretomten och Sjöstugan i Eggby

Välkommen till Klockaretomten, Eggby!

Det fint belägna församlingshemmet kan numera bokas för övernattningar. Klockaretomten ligger mitt i vackra Valleområdet med omgivningar kända för sin kulturhistoria och med 6 naturreservat som erbjuder fina möjligheter till vandring, bad, fiske och kanoting. Klockaretomten är perfekt för den stora familjen eller flera familjer som önskar semestra tillsammans. Klicka för mer info...

Klockaretomten
Klockaretomten är byggd kring år 1900, ursprungligen som bostadshus, och ligger vid Eggby kyrka på en ås mellan Eggbysjön och Stakasjön i vackra Valle härad.
I huset finns samlingssal och kök samt några mindre rum. Klockaretomten används i församlingens verksamhet och är också en populär lägergård.

OBS! Vi tänker på allergiker och använder inga jordnötter i denna lokal.

Sjöstugan
Strax intill Klockaretomten, nere vid sjön och bryggan, ligger Sjöstugan. Stugan har ett rum och pentry men saknar toalett och dusch. Toalett finns i närliggande byggnad. Stugan kan hyras en dag eller en helg.

Klockaretomten stugan
Foto: Skara pastorat

Kontakt Klockaretomten och Sjöstugan

För bokning av Klockaretomten och Sjöstugan kontakta:
Mona Kjellqvist tel. 0706-08 74 52, 0511-635 66
mail: monicakjellqvist@hotmail.com