Foto: Royne Mercurio

Skäggetorps församling

Välkommen till Skäggetorps församling. Vi vill vara en öppen gemenskap för alla åldrar. Där vi genom en levande dialog vill tjäna världen genom Jesus Kristus.

Kyrkan är stängd

Onsdag-fredag 17-19 april är Skäggetorps kyrka stängd. Välkommen åter på söndag den 21 april 10.00 då vi firar mässa.

Här finns kontaktuppgifter till kyrkan och alla anställda.

Gudstjänster och öppettider

Här hittar du gudstjänster och öppettider i Skäggetorps kyrka.

Några barn med plasthandskar och plastförkläden bakar en tårta.

Att göra i kyrkan

Skäggetorps kyrka är en vardagskyrka och varje vecka kommer hundratals människor till kyrkan för att delta i gudstjänster och olika aktiviteter för barn, familjer och äldre. Välkommen du också!

Pilgrimsvandring

Välkommen med på en pilgrimsvandring från Skäggetorps kyrka till Vreta kloster kyrka torsdagen den 9 maj med start 10.15.

Open church

En kväll i gemenskap för alla åldrar i Skäggetorps kyrka torsdagen 25 april 17.00-19.15.

Råg i ryggen

Välkommen in och se utställning Råg i ryggen – broderi för religionsfred. Pågår fram till 30 april. Öppet när kyrkan är öppen.

Kulturveckan i Skäggetorp

En vecka full av konserter, konst, filmkväll, föreställningar. Välkommen till Skäggetorps kulturvecka 12-19 maj.

Nu öppnar Matmissionen – en social matbutik i Linköping

– Det här är världens bästa affärsmodell, säger Sanna Detlefsen som är direktor på Stadsmissionen. Vi tar matöverskott och matsvinn och säljer det superbilligt till människor som lever i fattigdom. Det är en riktig win-win.

Stick- och hantverksgrupp

Vi stickar, virkar och hantverkar under goda samtal på tisdagar 13.00-15.00 i Josefs verkstad i Skäggetorps kyrka.

Någon i rutig kavaj håller en kaffekopp och en kanelbulle på fatet.

Torsdagscafé

Välkommen till café och gemenskap i bokcaféet i Skäggetorps kyrka på torsdagar 13.00-15.00.

En person serverar soppa och bröd till äldre.

Sopplunch

Välkommen till sopplunch på onsdagar i Skäggetorps kyrka. Den som vill kan börja med att fira mässa i kyrkan 11.30. Lunchen kostar 50 kr.

Framtiden bor hos oss

Nätverket "Framtiden bor hos oss" samlar distrikt och församlingar i Svenska kyrkan i mångreligiösa och mångkulturella stadsdelar. Hos oss tar det nya samhället och den nya kyrkan form.

Förskolan Pärlan

Välkommen till förskolan Pärlan. Förskolan drivs av Svenska kyrkan, Linköpings Domkyrkopastorat, Skäggetorps församling.

Så blir du medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig.