Säterbygdens församling

Gemenskap genom hela livet!

Någon tänder ett ljus i en ljusbärare.

Kontaktinformation

Här hittar du kontaktuppgifter till oss, för bokning av dop, vigsel och begravning med mera.

Veckans Gudstjänster & Andakter

Anders Litborn, Forshaga Susanne Brännhammar & Jörgen Dicander

Några unga tjejer sitter och skrattar vid ett bord.

Just nu- från vår verksamhet

Här kan du se vad som sker och skett i församlingen i närtid. Bilder från vårt stora utbud av bland annat gudstjänster, andakter, diakoni, barn-och ungdomsverksamhet samt bröllop, dop och begravningar.

VARNING

Utskick om erbjudande av gravstenstvätt har EJ med Svenska kyrkan att göra. Vi har inget samarbete med detta företag. Vi har ej heller delat ut någon information om adresser. /Begravningsverksamheten, Säterbygdens församling.

Medlemskap i Svenska kyrkan

Nära 66 procent av Sveriges befolkning är medlemmar i Svenska kyrkan, det är vi glada för! Är du inte redan medlem är du varmt välkommen att bli det!

Säterbygdens församling i 3D

Nu kan du ta dig en 3-dimensionell rundtur i våra lokaler. Klicka för att läsa mer.

Diakoni och Volontär

Diakoni betyder "tjänst" och innebär omsorg om människan i livets olika situationer. Diakoni kan beskrivas som kristen tro omsatt i handling.

Lediga tjänster

Här visas de lediga tjänster som går att söka inom Säterbygdens församling.

Hitta till oss!

Använd kameran i din smartphone för att läsa QR-koden eller lägg in koordinaten i GPS:en.

Act Svenska kyrkan agerar för Ukraina

Kriget i Ukraina drabbar många. Läget är akut! Behoven är stora och fortsätter att öka. Våra lokala partner finns på plats och stöttar befolkningen. Humanitära insatser pågår och fler förbereds. Din gåva behövs!

Om säterbygdens församling

Snabbfakta

Säterbygdens församling ingår i Västerås stift och Tuna kontrakt.
Vi har 4 kyrkor, 3 församlingshem och 3 kapell.
Församlingen bildades 2010 och består utav de forna församlingarna Säter, Gustafs, Stora Skedvi och Silvberg.

Nedladdningsbara filer

Församlingsinstruktionen (PDF)