Foto: Helena Sandström

Sankt Pauli församling

Välkommen i gemenskapen i Sankt Pauli kyrka och församlingshem!

Direktsändning av gudstjänst

En person sköter filminspelning av gudstjänst.

Direktsänd gudstjänst från Sankt Pauli - Ljud och bild

Från och med 15 september sänds söndagens högmässa med både ljud och bild på denna sida. Välkommen med i gudstjänsten!

Aktuellt i församlingen

Tillsammansdag i Sankt Pauli 22/9

11.00 Gudstjänst 12.30 Korvgrillning, fika, hoppborg, enkla aktiviteter 13.45-14.45 Samling i kyrkan Uppdrag: Mission – med inspiration från Peru, Hjalmar och Lisa Unosson berättar Samling för de yngre i Pauligården: Finns det små missionärer? Vi har fått en resväska från Peru. Dagen avslutas 14.45.

Musikgudstjänst: Evensong

Aftonsång i anglikansk tradition med Sankt Pauli kyrkokör under ledning av Mikael Holmlund. Samuel Eriksson vid orgeln. Välkommen att starta kvällen med Afternoon Tea i Pauligården kl 17.15! Sankt Pauli kyrka 29/9 kl 18.

Medarbetarfest 13/10

Är du en av dem som bidragit med din tid, engagemang och gåvor under det senaste året är du härmed inbjuden till årets medarbetarfest.

Att vara Människa - Pastoratsfest 19/10!

Välkommen till en pastoratsfest 19/10 där våra församlingar i Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte, förtroendevalda, ideella samt förskolan i Sankt Pauli och sjukhuskyrkan på Östra sjukhuset vill skapa en festdag tillsammans med dig.

Någon läser ur en bibel och följer texten med fingret.

Bibelkunskap och apologetik

Guds historia – i Bibeln och idag! Tisdagar jämna veckor kl 18.30 i Sankt Pauligården.

Bibelstudium över Uppenbarelseboken

”Salig är den som läser upp och saliga de som lyssnar till profetians ord och tar vara på det som står skrivet i den, för tiden är nära” Upp 1:3. Vi vandrar genom Uppenbarelseboken varannan tisdag kl 18.30-20 i Sankt Pauligården.

Bokcirkel: Tala bok - Tala liv

Vi läser och samtalar om skönlitterära texter i Sankt Pauligården. Tisdagar varannan vecka kl 18.30 med start 27/8.

Det händer i Sankt Pauli

Öppen förskola, barngrupper, körer, musik, fördjupning och gemenskap. I Sankt Pauli församling finns något för dig.