Foto: Simon Wilkes / Unsplash

Pilgrimsvandring

Vandra längs S:t Botvidsleden eller upptäck S:t Botvids källa. I sommar finns två tillfällen att vandra i grupp.

S:t Botvidsleden

Pilgrimsvandring längs S:t Botvidsleden lördag 17 juni, från Botkyrka kyrka till Salem kyrka, ca 7,5 km. Terrängen är varierad och delvis kuperad. Lennart Marklund, präst, leder vandringen.

Medtag egen matsäck och dryck. Bekväma skor och kläder efter väder ger förutsättningar för en bra vandring. Bekränad sluttid är ca kl 15.00 vid Salems kyrka.

Samling vid Botkyrka kyrka kl 10. Buss 708 avgår från Salems C klockan 09:38 (framme vid Botkyrka kyrka 09:49).

Lördag 17 juni med start kl 10 vid Botkyrka kyrka

Botvidsvandringen

Pilgrimsvandring från Salems kyrka till Sankt Botvids källa där en scen om Botvids liv utspelas. Vi avslutar med fika vid Nedre Söderby. Stanna gärna på Musik i sommarkväll i Salems kyrka kl 18.

Söndag 30 juli kl 16.00–18.00 vid Salems kyrka