Gräsmattor med gravstenar och grusgångar mellan gravarna. Ett flertal stora träd och buskar syns också, bland annat en paraplyalm som är ett träd där trädkronan hänger som ett paraply över trädstammen.
Foto: Lena Lindh

Kyrkogårdsförvaltningen

Vi sköter om och ansvarar för Salems församlings begravningsverksamhet och begravningsplatser: Salems kyrkogård, Säby begravningsplats och Söderby begravningsplats.

Gravanordning

Bestämmelser för gravvårdar på kist- och urngravar på Säby begravningsplats.

Skylt som syns vid stensäkrade gravar med följande text: Gravstenen är nedlagd av säkerhetsskäl. Vänligen kontakta kyrkogårdsförvaltningen 070-456 81 79.

Gravvårdssäkerhet

Enligt lag är kyrkogårdsförvaltningen ytterst ansvarig för att gravvårdarna är säkert monterade gentemot allmänheten.

Blanketter

Medgivande till gravsättning & andra blanketter!

För bokning av gravvisning, gravsättning och övriga frågor.

Telefontid säkrast tisdagar & torsdagar kl. 10-12.

Tala gärna in ett meddelande om du vill att vi ringer vi upp. Ange telefonnummer tydligt.

Mejl: salems.kyrkogard@svenskakyrkan.se

Besöksadress: Säby begravningsplats, Skyttorpsvägen 21, 144 37 Rönninge.

Postadress: Salems församling, Emanuel birkes väg 1, 144 30 Rönninge.

Kyrkogårdsarbetare