Allsång i Sala stadspark

Klicka dig in för mer info!

I sommar blir det allsång igen i Salas vackra stadspark, vid musikpaviljongen i stadsparken. Tillsammans med proffsiga musiker och sångare sjunger vi tillsammans. Förutom husbandet kommer även någon gästartist. Välkomna att sjunga med och njut av sommarkvällen!
Vid dåligt väder flyttar allsången in i Kristina kyrka.

Alla kvällar har fri entré men du får gärna ge en gåva till insamlingsprojektet Hope Rescue i Mozambique. Det går även bra att swisha ditt bidrag. Mer info om Hope Rescue: www.svenskakyrkan.se/sala/hoperescue

Husband: Husband: Jens Ander Glöde, slagverk, Stefan Jernstedt, bas, Michael Sjursvens, gitarr, Herman Hallonsten, musicerande präst, Carolina Lindström, sång och piano.

Torsdag 13 juni kl. 19.00

Gästartist: Niklas Ulfvebrand och Elvira Matz
Tema ”Sommar”

Niklas och Elvira har hittat gemensamma nämnare och intressen under arbetet med Salas jubileumsfirande och nu får vi höra dem, tillsammans med vårt husband, framföra en drös låtar på temat sommar. Niklas arbetar till vardags vid Sala Silvergruva, han är historiker och konstintresserad - dessutom musiker. Elvira är projektledare för Sala 400 år och har en bakgrund inom sången där hon bland annat arbetat med shower i Sverige och utomlands.

Torsdag 20 juni kl. 19.00

Bengt Kyllinge

Gästartist: Emma Hortans
Tema ”Schlager”

Emma tackade gladeligen ja när hon återigen fick frågan om att gästa Allsången i parken. Att få sjunga allsång och få andra att sjunga med är något av det bästa hon vet. Det var ingen tveka vid val av tema – “Vi kör Schlagertema!”, sa Emma. Så denna kväll utlovas både nya och gamla schlagerpärlor som vi känner igen. Förutom sången är det familjen och jobbet som personlig assistent som fyller Emmas liv. Och familjen väntar dessutom tillökning. Så en Emma med betydligt större mage än vanligt gästar oss i juni.

Torsdag 27 juni kl. 16.00 Barnens allsång

Gästartist: Grabbarna från Eken
Tema ”Barnens allsång”

Susanne Lindholm Hallnäs

Grabbarna från Eken är den ungdomliga ensemblen med hjärta för den svenska och irländska vismusiken. Bestående av musikanter utbildade på Irish World Academy of Music & Dance respektive Kungl. Musikhögskolan, som spelar flöjter, dragspel, mandola & fiol. Repertoaren hämtas ur den svenska visskatten, så som Olle Adolphson, Cornelis Vreeswijk och Evert Taube, och varvas med svängiga visor från Irland, samt egenskrivna alster.
Under de senaste två åren har ensemblen gjort succé bland landets pensionärsföreningar och spelat på över hundra SPF & PRO-föreningar. Utöver detta har ensemblen kunnat höras på Café Opera, Nykvarns Folkpark och flera kulturhus och kyrkor.

Kim Persson, sång, mandola & flöjter
Samuel Linderström, sång & dragspel
Tommy Lundgren, fiol

Torsdag 4 juli kl. 12.00 OBS! På stora torget

Gästartist: Bengt Kyllinge
Tema ”Barnens allsång - där alla vuxna får vara med”

Elisabeth Storm

Bengt har två vuxna barn, bor i Ransta och frilansar på halvtid som artist. Den andra halvtiden arbetar han som församlingsassistent i Kumla-Tärna-Kila pastorat. Artisteriet innefattar arbete som musiker, kompositör, skådespelare, underhållare m.m. Han har spelat in 8 album med egen musik, gjort 30 musikvideos, kortfilmer m.m.

På torget i Sala kommer det att bli kända sånger som vi kan sjunga med i och röra oss till. Det blir såklart också låtar från Bengts album “Varför hoppar harar?” .

Roliga upptåg för alla åldrar blir det garanterat när Bengt är i farten.

Allsången presenteras av:
Sala-Norrby-Möklinta pastorat, act, sensus, Sala kommun och Sala Allehanda.