Konfirmand

i Säffle pastorat

”Roligare än jag trodde”
 ”Att få vara med andra och ha lite gemenskap ”
 ”Lärde mig mer om Gud”
 ”Träffat både nya och gamla vänner”

Detta är några röster från de som konfirmerat sig i Säffle de senaste åren. Och det stämmer väldig bra vad konfirmation handlar om: gemenskap, frågor om livet och om Gud, och om att ha roligt tillsammans.

Välkommen att vara med du också!

Sommargrupp

Gruppen för dig som vill konfirmeras på sommarlovet. Vi börjar med ett läger söndagen efter skolan slutar, och är hemma igen på onsdagen. Sedan ses vi varje vardag i två veckor till mellan kl. 10.00 - 13.00 i Säffle kyrka/församlingshem.

Det är också en träff på hösten och en på våren.

Konfirmation i början av juli 2024.

Veckogrupp (FULLBOKAD)

Gruppen för dig som vill ha något att göra under veckorna. Vi träffas på onsdagar mellan kl. 16.00 - 18.00 i Säffle kyrka/församlingshem. Denna gruppen åker inte på läger med övernattning, men vi har två roliga heldagar tillsammans. En på hösten och en på våren.

Konfirmation i början av maj 2024

Jaktgrupp (FULLBOKAD!)

Gruppen för dig som är intresserad av eller vill lära dig mer om jakt och ansvar för naturen. Träffas på tisdagar kl. 16.00 - 18.00 för att förbereda inför jägarexamen (totalt 60 h). Jaktläger på hösten och jaktprov i början av våren.

Konfirmationsdelen görs tillsammans med sommarkonfirmanderna.

Bra att veta
Det är vanligt att det i våra grupper finns de som behöver extra stöd på olika sätt. Om det är så för dig så kontakta oss så kommer vi  tillsammans på en bra lösning som passar dig.

Alla grupper startar i september 2023.
Alla grupper omfattar totalt 60 timmar, fast i olika upplägg.
Jaktgruppen har utöver detta 60 timmar inför jaktprovet.
Här kan du läsa mer om konfirmation i Svenska kyrkan: www.svenskakyrkan.se/konfirmation

Anmär dig här:

Jag vill anmäla mig till

Kontaktpersoner/Konfirmandansvariga