Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Ung i kyrkan

Svettas i en sporthall, prata ut om respekt och relationer eller bara hitta ett skönt häng för fredagskvällen. Det finns bredd i Piteå församlings aktiviteter för unga Piteåbor. Kanske finns någonting för just dig.

Killgrupp för dig på gymnasiet!

Kyrkcenter, tisdagar 18-19.30
Gruppen riktar sig till killar i gymnasieålder. Fokus ligger på självkänsla och hur man kan göra för att sänka stressen. Sex träffar. Varje gång serveras fika i form av en bulle eller smörgås. Vi som hälsar dig välkommen är Daniel Berggren, Kristoffer Jonsson och Henrik Berglund. Start 5/11.

Dag och tid: tisdagar 18-19.30 med start 5 november
Plats: Kyrkcenter, Nygatan 23
Anmälan: Begränsat antal platser. Sista anmälningsdag 1/11 till Henrik Berglund, 0911-27 41 67, henrik.berglund@svenskakyrkan.se

Nyhet! After school

Kyrkcenter, torsdagar, 14.30-16
Schysst häng, pingis, pyssel, sällskapsspel eller bara va. Vi bjuder på mackor och varm choklad. Start 12/9 -24.
Kontakt: Sofia Gustafsson, 0911-27 40 20, sofia.gustafsson@svenskakyrkan.se

TGIF – Thank God It’s Friday!

Fredagar 19.00-22.00, Infjärdens kyrka
En plats att hänga på för dig som går i sjuan och uppåt! Varje fredag träffas vi i Infjärdens kyrka och hittar på någonting kul tillsammans. Start 20/9 -24.
Kontakt: Agnes Backman, 0911-27 41 30, agnes.backman@svenskakyrkan.se

Macka vid elden i Öjebyn

Margretelund, onsdagar 13.30-15
Vi bjuder på mackor och något att dricka! Utanför Margretelund, vid Öjeby kyrka. Start 11/9 -24.
Kontakt: Charlotte Dahlbäck, 0911-27 40 27,charlotte.dahlback
@svenskakyrkan.se

Mosaik

Onsdagar 18.30-20.30, Kyrkcenter
Mångfald och samhörighet i kyrkan. En öppen grupp för ungdomar med behov av särskilt stöd. Rullande program på tema då vi pratar om viktiga frågor.
Vi grillar, spelar spel, ser film, sjunger, pysslar och ibland åker vi på läger. Start:
Kontakt: Peter Werner, 0911-27 41 15

Konfirmation, ett äventyr - anmäl dig i september!

Konfirmation - ett roligt äventyr och en viktig händelse. Här finns information om konfa för dig som går i årskurs 8.

Om tro

Om tro är ett Instagram- och Tiktokkonto som startades med och för unga vuxna i Piteå kommun, där frågor om tro och liv lyfts.

Tilltro

Tilltro är konfirmation för dig som är i gymnasieålder. För dig som kanske funderar över ditt liv, över vem du är, den kristna tron, och världen vi lever i. De tre första tillfällena är öppna för alla som vill prova på!

Klicka på knappen om du behöver lämna sidan snabbt. Då hamnar du på Google istället.

Läs mer om lämna-knappen.