Några äldre personer fikar tillsammans.

Besöksverksamhet - alla behöver någon

Besöksverksamheten är ett sätt att bygga broar mellan människor i Piteå. Med några timmar av din tid kan du förändra en annan människas liv. Du behövs! Du gör skillnad!

Fikasugen

Fikasugen är ideella fikavärdar som bjuder hem en grupp personer för en fikastund tillsammans. Andra volontärer skjutsar till och från träffarna som äger rum ett par gånger per termin. Vår förhoppning är att samma personer träffas varje gång, så att vänskap kan utvecklas över tid. Vi som är anställda i församlingen koordinerar träffarna.

Hembesök

Du gör skillnad! Du behövs!
Volontärer gör vid önskemål hembesök hos personer som vill träffa någon att prata med.

Medmänniska

Varje höst har vi en inspirationsvecka där du kan få ta del av intressanta föreläsningar kring vad vi kan göra för varandra.

Under 2023 kan du boka in vecka 43, den 16-22 oktober.

Vill du ha besök?

Du som vill ha hembesök, ta en promenad, fika med någon, lära känna någon ny och kanske känna dig mindre ensam, tveka inte att höra av dig med frågor och funderingar till Emma eller Lina.

Var volontär i besöksverksamheten

Du som vill vara eller bli volontär i Piteå församlings besöksverksamhet, antingen vid hembesök, som fikavärd eller chaufför, var inte rädd att höra av dig!

Innan du börjar får du en introduktion till ditt uppdrag samt en kontaktperson som du kan vända dig till om du behöver hjälp i uppdraget.
Vill du veta mer? Välkommen att höra av dig till oss!