Församlingsresa 2015

/Rosita Borum Halvars

Utfärden blev lyckad och uppskattad av alla, både deltagare och arrangörerna, kantor Åsa Sundstedt och vik. diakon Rosita Borun Halvars.

Resmålet var ett initiativ från Rosa Björk. Det blev 52 församlingsbor, inklusive sånggruppen " Salig Blandning" och busschauffören Hugo Smids.

Färden gick till Haga-Kyrkan i Borlänge, där komminister Anna Hartwig tog emot, tillsammans med diakon Lena Linder, vilka även svarade för andakten. Båda har tidigare tjänstgjort i Orsa. Återseendet blev mycket glädjefyllt med trivsam samvaro och sång under ledning av kantor Åsa Sundstedt, som också spelade ackordeon och Salig Blandning framförde flera sånger och psalmer.

Efter en god lunch på Ikea var det fri tid för var och en att göra vad man ville. Nästa busstopp var Stiftsgården i Rättvik, där eftermiddagsfika med kaka och lingongräädde väntade.

Efter flera dagars regnande, blåst och kyligt väder, sken solen värmande denna utflyktsdag.

4 juni 2015 till Borlänge

Årets Församlingsresa