Garn
Foto: Linda Mickelsson/IKON

Syföreningarna i Edsbergs församling

I Edsbergs församling finns aktiva syföreningar, som du är varmt välkommen att delta i.

Välkommen att vara med i våra anrika syföreningar!

»Samtidigt har vi roligt i vänners gemenskap.«

»Vi hjälper för att kunna hjälpa andra, vi arbetar ideellt för de som behöver oss.«

När vi träffas i våra syföreningar så broderar, virkar, stickar och syr, ja med andra ord handarbetar vi, fikar och ber. I novembermörkret anordnar våra syföreningar auktionerna till förmån för bl.a. Svenska kyrkans internationella arbete.

Edsbergs syförening
Syföreningen startades 1907. Syföreningen träffas onsdag jämna veckor kl. 14–16 i Edsbergs församlingshem eller hemma hos medlemmarna. Ordförande är Ulla-Britt Wärmé, tfn 070-352 40 41.

Tångeråsa syförening
Syföreningen bildades 1968. Syföreningen träffas en måndag i månaden kl. 14.00 i Tångeråsa församlingshem. Ordförande och kontaktperson är Ann-Christine Björk, tfn 073-025 66 12, 0585-290 45.

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Edsberg och Mosjö-Täby är två församlingar i sydvästra delarna av Örebro pastorat. Här finns levande landsbygd, medeltida kyrkor och engagerade församlingsbor som ger plats för gudsmöten i vardag och fest. Välkommen in!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar