En kvinna lutar sig mot ett grönskande träd, i bakgrunden syns kursgården Solliden.
Foto: Ulla-Carin Ekblom

Retreater på Solliden

Retreat innebär att man drar sig undan vardagens brus och engagemang för att i stillhet möta Gud och sig själv. Solliden i Örebro, med sin vackra och lugna miljö är en perfekt plats för retreater.

Retreat på Solliden; "Vila vid denna källa" 9-12/5 - Adolfsbergs församling

Välkommen på en 4-dagarsretreat på vackra Sollidens kursgård. Passar dig som är nyfiken förstagångsdeltagare och för dig som varit på många retreater. Att åka på retreat kan vara en hjälp att orientera sig i tillvaron, ett vattenhål som kan föda engagemang och inspiration. Till din hjälp i retreaten finns erfarna retreatledare som gör allt för att du ska känna dig trygg och trivas - men också utmanas.

En kvinna sitter på en brygga, i en meditativ ställning. Solen skiner.

Vad är en retreat i Örebro pastorat?

”Det här är det bästa jag varit med om” – de orden får vi som jobbar med retreater höra ofta. Vi kan också se att intresset för retreater ökar. Ofta är de helt fullbokade.

En kvinna sitter avslappnad i solen på en brygga, med kursgården Solliden i bakgrunden.

Retreat och pilgrim

Söker du också efter lugnet? Längtar du efter egentid? Hos oss hittar du bland annat spa för själen, pilgrimsvandringar och meditation. Var rädd om dig.