Foto: Johannes Frandsen/IKON

Öppen Tisdag i Olaus Petri

Hantverksgrupp. En mötesplats på dagtid. Tisdagar 09.30–12.00 i Olaus Petri församlingshem, Sofiagatan 2D. Terminsstart 16 januari.

Öppen tisdag.
En mötesplats på dagtid. Tisdagar 09.30–12.00 i Olaus Petri församlingshem, Sofiagatan 2D. Drick en kopp kaffe och sitt ned och prata med andra. Tag gärna med dig ett handarbete, korsord eller kanske ett pussel.
Några har också valt att sy och sticka babykläder till en insamling - en eller två gånger om året brukar vi köra babypaket till Slättamissionens hjälpande hand.
Ibland kanske vi har samtal kring någon intressant artikel eller liknande.

Sopplunch från 16/1.
Klockan 12.00 bryter vi av med ”Tankar för dagen” och därefter äter vi sopplunch tillsammans! Soppa med bröd och kaffe på maten kostar 50:-. Du kan betala kontant, med kort, swischa eller med "soppbiljetter".

Varmt välkommen!

Vi tar swish i OP!

Du som sällan har kontanter med dig - nu har vi ett enkelt alternativ i Olaus Petri församling: swisha över pengarna med mobilen!

• Kollekt (kl 10.00-13.00 under högmässan) nr: 123 097 37 76
  • Servering (kyrkkaffe, fika, soppa mm) nr: 123 096 13 42
  • Gåvor och ljus (skriv in ändamålet i meddelanderutan) nr: 123 105 29 35
  • Bokbordet i kyrkan (skriv bokens titel i meddelanderutan) nr: 123 313 75 69

Svenska kyrkans stick-caféer, syföreningar och vävstugor i Örebro

I församlingarna i Svenska kyrkan Örebro pastorat finns flera grupper och träffar för barn och vuxna som gillar hantverk och att sticka, virka, sy och väva. Visste du att vi har vävstuga med vävstolar – för både barn och vuxna – här i Örebro? Välkommen.

Runt ett fikabord står några personer och brer sina smörgåsar.

Caféer och träffar i Olaus Petri

Här hittar du mötesplatser som Öppen tisdag med sopplunch, Torsdagsträffen och Herrfrukostar.

Olaus Petri församling

– kyrkan på norr i Örebro!

Olaus Petri församling

Adress:
Olaus Petri kyrkogata 4,

Telefon: Informationsservice 019-15 45 00 Här kan du läsa aktuella öppetider.

E-post: olauspetri.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Olaus Petri, ring 019-15 46 61.

Kontaktlista med alla medarbetare i Olaus Petri församling

Länk till: Olaus Petri församling på Facebook
Olaus Petri församling på Instagram
Olaus Petri församlings Youtubekanal

Olaus Petri kyrka
Storgatan 40, Örebro
Kyrkan är öppen tis, ons, fre kl. 10–15, tors kl. 10–18 samt under helgerna i samband med gudstjänst

Mässa:
Söndag kl 10 Högmässa.
Onsdag kl. 7.30, torsdag kl. 18.
Bönegrupper:
Vardagar utom onsdag kl. 8. morgonbön
Måndag kl. 18 bönegrupp för föräldrar
Onsdag kl.10 Hannagruppen

Plan över kyrkan (pdf)

I Olaus Petri församling bor drygt 25.600 personer (april -22). Den är belägen i norra Örebros centralare delar. Församlingen ligger inom Örebro kontrakt och Strängnäs stift i Svenska kyrkan.

Läs mer om Olaus Petri församling