Foto: Ulla-Carin Ekblom

Konfirmation i Almby församling

Född 2010? I år startar två spännande konfagrupper i Almby församling: Populära Berg- och dalbanekonfa och Sommarkonfa på Solliden!

Berg- och dalbanekonfa i Almby

Konfirmation är en resa om livets upp- och nedgångar. Tillsammans upplever vi och samtalar om ljuset och mörkret – i historien och i våra liv – utifrån den kristna tron. Den här gruppen träffas i Almby kyrka i Örebro.

Sommarkonfa på Solliden 2025

Född 2010? Upptagen med plugg och aktiviteter under terminerna? Då kan Sommarkonfa vara något för dig. Ta chansen att fundera över meningen med livet ihop med andra ungdomar sommaren 2025, på Sollidens kursgård!

Du kanske också är intresserad av:

Född 2010? Vi startar flera nya konfagrupper i Örebro i höst!

Har alla samma chans? Finns Gud? Är det du som bestämmer hur du ska leva ditt liv? Får man tycka vad man vill? Stora frågor kräver stora svar. Vilka är dina? Hösten 2024 startar vi flera nya konfagrupper med olika teman i Örebro. Konfirmation är inte som du tror.

Allt om festen ”Inte som du tror” i Örebro 24 maj med Lisa Ajax

I år arrangeras konfirmandfesten ”Inte som du tror” för tolfte gången. Årets huvudartist är Melloaktuella Lisa Ajax! Festen vänder sig till både nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. Platsen är S:t Nicolai kyrka. Inbjudan till festen skickas hem i början av maj.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Almby församling

Adress:
Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook