Grupper mest för vuxna

Det finns massor av grupper för vuxna i Svenska kyrkan i Örebro. För att göra det enklare för dig att överblicka utbudet, har vi delat in dem huvudspåren Caféer och mötesplatser, Retreat och pilgrim och Föreläsningar och kurser.

Caféer och träffar är öppna sammanhang som caféer, cafékvällar och träffar av olika slag. I allmänhet behöver man inte anmäla sig, i många fall funkar det med att bara "dyka upp".

Retreat och pilgrim handlar om andlig utveckling - kanske i form av meditation, en stilla retreat för att uppnå lugn eller heliga danser.

Föreläsningar och kurser rymmer föreläsningar och grupper av cirkelkaraktär som kurser, utbildningar, alphakurser och katekumenat. Nya ord för dig? Läs gärna mer på webben om vad alphakurs och katekumenat står för.

Caféer och träffar

Grabbfrukost. Sittgympa. Öppen tisdag med sopplunch. Hos Svenska kyrkan i Örebro finns gott om möjligheter att träffa och umgås med andra på ett enkelt och okomplicerat sätt.

En kvinna sitter avslappnad i solen på en brygga, med kursgården Solliden i bakgrunden.

Retreat och pilgrim

Söker du också efter lugnet? Längtar du efter egentid? Hos oss hittar du bland annat spa för själen, pilgrimsvandringar och meditation. Var rädd om dig.

Föreläsningar och kurser

Svenska kyrkan Örebro pastorat har ett stort och brett utbud av studiecirklar, kurser och föreläsningar. Här kan du kolla in allt som är på gång just nu.

Sensus – vårt studieförbund

Våra föreläsningar och kulturarrangemang görs i samarbete med Sensus studieförbund.