Sommarkollo i Längbro 2015, barn, lek, grupp
Foto: Alexander von Sydow

Grupper mest för barn

Letar du efter barnaktiviteter i Örebro? Svenska kyrkan har allt från öppen förskola och babymassage till skaparklubbar, pappis, körer och en massa annat kul.

Bland våra barngrupper hittar du verksamhet som vänder sig till barn upp till cirka tolv år. En del av verksamheten vänder sig föräldrar tillsammans med barn – som exempelvis öppen förskola – medan andra delar bygger på lite större barn.

Öppen förskola

Har du småbarn och är hemma på dagarna? Kom till våra öppna förskolor i Örebro! Här finns samvaro, fika, leksaker och massor av möjlighet till lek och samtal.

Kyrkvandringar

Arbetar du på förskola eller skola i Örebro och är intresserad av en kyrkvandring i kyrkan eller Bibeläventyret i skolan? Hör av dig så ordnar vi det!

Pennor i olika färger bildar ett hjärta.

Skapa, pyssla, sjung och lek

Här hittar du ett brett utbud – After school, körer, pyssel och lekar. Kika gärna runt bland våra barngrupper i Örebro!

Söndagsskola

Flera av våra församlingar i Örebro har söndagsskola för barn i samband med gudstjänst. Barnen går ifrån en stund tillsammans med ledare – ofta för att lyssna till en text och rita eller pyssla tillsammans.

Babycafé

Här hittar du caféträffar för de allra minsta. Församlingarna i Örebro arrangerar regelbundet babycaféer för dig och ditt spädbarn.

Bild på babysång

Babysång

Babysång är för små barn och deras föräldrar. Här sjunger vi enkla sånger och upplever musik tillsammans. Du hittar babysång och -rytmik på Svenska kyrkans öppna förskolor i Örebro.

Körer mest för barn

Här hittar du körer och musik med inriktningen "Mest för barn". Vi har alltifrån flera babysångsgrupper till barnkörer och musiklek - välkommen att musicera tillsammans med oss!

Konfafesten "Inte som du tror" 2015

Grupper mest för unga

Kompisar, ”bara vara”, drama, filmkvällar, läger… Vi har flera ungdomsgrupper i Örebro, som träffas regelbundet och har kul ihop. Häng med du också!