Foto: Malin Lindström

Adolfsbergs kyrka

Varmt välkommen till Adolfsbergs kyrka – din kyrka på söder i Örebro. Kyrkan är en typisk 70-tals-funkiskyrka och har 270 sittplatser. Kika gärna runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Dop och bröllop kan du boka direkt här på webben. Har du frågor som rör begravningsbokning ringer du vår Informationsservice på 019–15 45 00.

Öppettider i kyrkan: mån–fre kl 9-12 samt under helgerna vid gudstjänst.

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
(öppet mån–fre kl. 9–12 och  13–16)

Byggår: 1970.
Arkitekt: Lars Englund.
Plats i kyrkan: 270 sittplatser.
Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Plats i församlingshemmet: 22 (lilla salen)+ 60 (stora salen) sittplatser.
Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Utsmyckning: Altaret är smyckat med blommor och ljus.
Tillgänglighetsanpassning: Ja. Hiss finns mellan våningarna.  2 st p-platser finns vid ingången. Dörröppnare. Pictogram (bildstöd) används i agendor. RWC-toaletter finns på båda våningarna.
Toaletter: Ja.
Utrymme omklädning/förberedelse: Ja.
Utrymme för instrument eller liknande framför altaret: Ja.
Instrument: Orgel och flygel.
Ljud- och ljusanläggning: Ljudanläggning med möjlighet till tal och sång. 3 trådlösa mikrofoner, 2 st körmikrofoner och 3 myggor. Vi får inte spela streamad musik (Spotify finns numera bara för privatpersoner, får inte användas i offentlig miljö), däremot spelar vi gärna musik från original-CD. Begränsad möjlighet till uppspelning av musik från egen telefon (telefonen hanteras ej av vaktmästare).
Kostnad: Ett dop i Svenska kyrkan är alltid gratis. Detsamma gäller för vigsel och begravning om du är medlem. Till ert förfogande står präst, kyrkomusiker och vaktmästare.
Parkering: Ja.

360-bild av Adolfsbergs kyrka

Håll ner musknappen och dra på bilden här nedanför för att titta runt i kyrkan.

Gudstjänst i Adolfsbergs kyrka

Välkommen att fira gudstjänst med oss! Vi firar vanligtvis våra gudstjänster här i Adolfsbergs kyrka, söndagar kl. 10.00. En gång i månaden samt hela juli kör vi kl. 15. Välkommen!

Tre små tjejer hoppar hage utomhus.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.

Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.

Adress:
Glomman 127

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka